Entrevista a Steve Jobs
ENTREVISTA A STEVE JOBS
Aquesta extensa entrevista a Steve Jobs és una bona porta d'entrada a la pensada d'un dels empresaris més influents de les últimes dècades
La idea de la qual parteix l'iPhone
"Tots teníem un mòbil. Els odiàvem, eren horribles per utilitzar. El programari era nefast. El maquinari tampoc era bo. Quan parlàvem amb els nostres amics, ells també odiaven els seus telèfons mòbils. Així que semblava que a tothom els donava tírria seus mòbils. I vam veure que aquests aparells podien arribar a ser molt més potents i tenir grans possibilitats. És un mercat immens. Tots els anys es venen un bilió de telèfons mòbils al món, i aquesta xifra és gairebé 10 vegades el total de l'mercat de reproductors de música. És quatre vegades més gran que el nombre total d'ordinadors personals venudes a l'any. "
"Va ser un gran repte. Crearem un telèfon que ens enamori. Tenim la tecnologia. De l'iPod tenim la miniaturització. De l'Mac tenim un sistema operatiu molt sofisticat. De fet, ningú havia plantejat posar un sistema operatiu tan sofisticat com l'OS X dins d'un mòbil - això era la pregunta. Vam tenir un gran debat interna sobre si es podia fer, o no. Va ser un de les ocasions que simplement vaig haver de decidir i dir 'Anem a fer-ho. Intenta-ho. 'Els nostres experts més espavilats en programari pensaven que era possible, i ho van aconseguir. "
La raó de l'èxit de l'iTunes i la innovació tecnològica
"Creem iTunes perquè ens encanta la música. El que vam fer era crear la nostra visió de la millor màquina tocadiscs de el món. Després vam veure que volíem poder portar tota aquesta música amb nosaltres - fora on fora. L'equip va treballar durament. I la raó que treballem així va ser ¡perquè tots volíem un! Saps? Els primers centenars de clients vam ser nosaltres mateixos. "
"No es tracta de la cultura popular, ni de prendre el pèl a ningú i per descomptat que no es tracta de convèncer a la gent que volen alguna cosa que realment no volen. Simplement vam esbrinar el que ens agradaria tenir a nosaltres mateixos. I després crec que som bastant bons tenint la disciplina correcta per pensar amb fredor i decidir si un munt d'altres persones també ho voldran. Això és la nostra feina, per això ens paguen. "
"No pots sortir i preguntar a la gent 'Què serà el pròxim gran producte?' Hi ha una cita molt bona d'Henry Ford, no? Va dir 'Si hagués preguntat a la gent que volien, em van haver dit' Un cavall més ràpid. "
La curiosa estratègia de desenvolupament d'Apple
"No fem investigació de mercat. No vam contractar a consultors. Els únics consultors que hem contractat en els últims 10 anys va ser una firma que ens va analitzar l'estratègia minorista de Gateway (per no cometre els mateixos errors que ells) quan vam llançar les primeres botigues Apple. Però mai vam contractar a consultors, perquè si. Simplement volem fer productes meravellosos. "
"Quan vam crear la botiga iTunes, va ser perquè vam pensar que seria fantàstic poder comprar música electrònicament, no perquè vam tenir plans per revolucionar la indústria discogràfica. Mira, semblava obvi, com escriptura a la paret, que a la fi tota la música es distribuiria electrònicament. És simple, per què suportar tots els costos de l'altre sistema? La indústria de la música té grans beneficis. Per què assumir tots els costos fixos quan només es tracta de moure electrons?
Apple sense Steve Jobs
"Tenim gent realment capaç en Apple. Vaig nomenar a Tim Cook Director d'Operacions i li vaig donar la divisió de l'Mac i ha funcionat brillantment. Mira, alguns diuen 'Déu meu, si un autobús atropella Steve Jobs, Apple s'enfonsa. "No crec que seria una festa, però en aquesta empresa hi ha gent sobradament capaç. El consell tindria alguns candidats molt vàlids per meu lloc. La meva feina és aconseguir que tot l'equip executiu estiguin capacitats per succeir-, és el que intento fer. "
El paper de Steve Jobs a la companyia
"La meva feina no és fer que la gent se sent còmode, sinó fer que siguin millors. La meva funció és ajuntar a coses dispars de diferents àrees de la companyia i obrir camins i aconseguir els recursos necessaris per als projectes claus. He de aprofitar als excel·lents professionals en l'equip i fer-los millors, donant-los visions més agressius sobre com podia ser. "
"Apple té al voltant de 25.000 empleats. Gairebé 10.000 treballen a les botigues. I la meva feina és dirigir als 100 executius principals, més o menys. És el que faig. Això no vol dir que tots són vicepresidents. Alguns simplement són individus claus en l'organització. Així que quan trobem una bona idea, part de la meva funció és moure pels passadissos. Recullo les opinions de la gent, inici les discussions i debats. Intento aconseguir que les idees flueixin entre les cent persones d'aquest grup. A vegades al costat d'alguns per explorar diferents aspectes. Explorem. "
Comentarios
Publicar un comentario